بیماری که با کم خوابی به سراغ فرزندتان می‌آید

جدیدترین مطالب
پیغام مدیر
| به وب سایت مجله پرستو خوش آمدید | شما می توانید برای استفاده از امکانات بیشتر در وب سایت ما عضو شوید |

تبلیغات

بیماری که با کم خوابی به سراغ فرزندتان می‌آید

تاریخ انتشار : 30 / 05 / 1396
بیماری که با کم خوابی به سراغ فرزندتان می‌آید
مجله اينترنتي پرستو
براساس تحقیقات آکادمی اطفال آمریکا، کودکان در رده سنی ۶ الی ۱۲ سال باید هر شب بین ۹ الی ۱۲ ساعت بخوابند، خواب کمتر می‌تواند زمینه ساز ابتلای آنها به بیماری‌های مختلفی شود.

به گزارش ایسنا، باشگاه خبرنگاران نوشت: کارشناسان با مطالعه بر روی بیش از چهار هزار و ۵۲۵ کودک انگلیسی دریافته‌اند کم خوابی و بد خوابی کودکان رابطه مستقیمی با ابتلا به دیابت در بزرگسالی دارد.

 

کودکانی که کمتر از ۹ ساعت در طول شبانه روز می‌خوابیدند حامل ژن‌های ابتلا به دیابت بودند و بدن آن‌ها در برابر انسولین از خود مقاومت نشان داده است.

 

با مطالعه بر روی شیوه زندگی افراد در بزرگسالی بسیاری از آن‌ها در دوران کودکی دچار کم خوابی و بدخوابی بوده‌اند.

 

از جمله عوارض کم خوابی در کودکان می‌توان به چاقی و اضافه وزن، تشکیل توده عضلانی کم، تجمع چربی و قند در بدن، کاهش سطح هوش و علاقه به مصرف خوراکی‌های شیرین می‌توان اشاره کرد.

 

کارشناسان دانشگاه لندن براین اساس به والدین توصیه می‌کنند نظارت دقیق بر خواب کودک داشته باشند، زیرا هر یک ساعت کمبود خواب می‌تواند زمینه ساز ابتلا به دیابت در بزرگسالی آن‌ها شود.

 

دیابت نوع ۲ در گذشته در افراد بالغ شیوع فراوان داشت و به دلایلی، چون عادت نادرست زندگی و مصرف فست فود و غذا‌های پرچرب و شیرین ایجاد می‌شد، اما اکنون بسیاری از نوجوانان به دلیل الگوی بد تغذیه و بی تحرکی دچار این بیماری شده‌اند و دنیا با یک چالش جدی مواجه است.

 

براساس تحقیقات آکادمی اطفال آمریکا، کودکان در رده سنی ۶ الی ۱۲ سال باید هر شب بین ۹ الی ۱۲ ساعت بخوابند، خواب کمتر می‌تواند زمینه ساز ابتلا به دیابت، فشار‌های روحی و استرس، ابتلا به فشارخون بالا، چاقی و افسردگی در سال‌های آینده آن‌ها شود.

 

کم خوابی و بدخوابی کودکان همچنین سبب افزایش اشتها و تمایل آن‌ها به مصرف مواد غذایی بیش از حد مورد نیاز بدن می‌شود و کودکان را در معرض ابتلا به چاقی و دیابت قرار می‌دهد.

 

بر این اساس کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند برنامه منظمی برای خواب کودکان خود در نظر بگیرند، حداقل یک ساعت قبل از خواب کودک اجازه استفاده از تبلت و تلفن همراه و سایر وسایل دارای صفحه نمایشگر با نور آبی را ندهند، سکوت را در خانه رعایت کرده و نور چراغ اتاق‌ها را کم کنند؛ همچنین می‌توانند قبل از خواب به فرزند خود برای داشتن خوابی عمیق نوشیدنی شیر کم چرب و بدون شکر دهند تا آماده استراحت شود.

 


اگر از این مطلب خوشتون اومده باشه میتونید برای بهتر شدن مطالب و همچنین پیشرفت و پایداری این مجله در آن سهیم باشید
شما فقط با پرداخت 2000 تومن میتونید در هزینه های این مجله شریک شوید

ارسال نظر براي اين مطلب

نظرات شما باعث دلگرمی ما و بهتر شدن مطالب سایت می شود
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی


گروه عاشقان اهل نت
به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید
X بستن تبلیغات
سامانه افزایش بازدید 24 آی پی
مطالب ویژه ماه محرم 96