رژیم غذایی مورد تاکید متخصصان برای مقابله با آنفلوآنزا

پیغام مدیر
| به وب سایت مجله اینترنتی پرستو خوش آمدید | شما می توانید برای استفاده از امکانات بیشتر در وب سایت ما عضو شوید | برای نویسندگی در سایت با ما تماس بگیرید |

در مسابقه سامسونگ و زومیت شرکت کنید و برنده ۳ دستگاه گلکسی نوت ۸ شوید!

زومیت با حمایت سامسونگ مسابقه‌ی رایگانی ترتیب داده است که در آن با پاسخ به سؤالات عمومی می‌توانید شانس خود را برای برنده شدن یکی از ۳ دستگاه گلکسی نوت ۸ آزمایش کنید.

در این مسابقه هر روز یک سؤال از شما پرسیده می‌شود و حتی اگر به پرسش‌ها پاسخ صحیح ندهید هم در قرعه‌کشی شرکت داده خواهید شد. اما هر چه امتیاز بیشتری داشته باشید شانس شما برای برنده شدن در مسابقه و کسب یکی از سه دستگاه گلکسی نوت ۸ بیشتر می‌شود. 


شرایط و قوانین مسابقه:

در این مسابقه به مدت یک ماه، هر روز یک پرسش مطرح می‌شود

با پاسخ به یک سؤال حتی اگر پاسخ اشتباه باشد در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوید

به ازاء پاسخ به هر پرسش ۵ امتیاز و به ازاء پاسخ صحیح، ۱۰ امتیاز به دست می‌آورید

هر چه امتیاز بیشتری به دست آورید به همان نسبت شانس شما برای برنده شدن در قرعه‌کشی افزایش می‌یابد

هر شب ساعت ۰۰:۰۱ بامداد سؤال جدید مطرح می‌شود و امتیاز روز قبل به حساب کاربری شما اضافه می‌شود

اگر هر روز در مسابقه شرکت کنید، به ازاء شرکت ۵ روز پشت سر هم ۲۰ امتیاز و به ازاء ۲۰ پاسخ پشت سر هم ۱۰۰ امتیاز کسب می‌کنید این امتیاز فارغ از پاسخ درست یا اشتباه داده می‌شود

اگر جواب سؤال را نمی‌دانید، کافی است روی دکمه از بیکس‌بی کمک بگیر کلیک کنید تا با مطالعه‌ی یک متن کوتاه درباره‌ی Galaxy Note 8 و البته کسر یک امتیاز از حسابتان، یک گزینه از چهار گزینه‌ی پرسش حذف شود

اگر دوستان خود را برای شرکت در مسابقه دعوت کنید، به ازاء شرکت هر کدام از دوستانتان ۵ امتیاز می‌گیرید. توجه داشته باشید زمانی امتیاز به حساب شما وارد خواهد شد که کاربر دعوت شده در مسابقه ثبت نام کرده و ایمیل فعال سازی را باز کرده باشد

این مسابقه برای تمام کاربران مجانی است و هیچ مبلغی بابت شرکت در این مسابقه در هیچ‌ مرحله‌ای دریافت نمی‌شود

در پایان مسابقه، قرعه‌کشی با در نظر گرفتن امتیاز کاربران انجام می‌شود و ۳ نفر برنده‌ی این مسابقات انتخاب و اعلام می‌شوند

پس از اتمام کمپین پاسخ صحیح تمام پرسش‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود


به‌روزرسانی:

امتیاز افراد دعوت‌شده به مسابقه که از طریق ایمیل‌های نامعتبر در مسابقه شرکت کرده بودند یا لینک فعال‌سازی را در ایمیل ارسالی از زومیت باز نکرده‌اند، پس گرفته شد. زمانی که ایمیل کاربر دعوت‌شده تأیید شود، امتیاز به حساب کاربر دعوت‌کننده اضافه خواهد شد.

کلیه‌ی امتیازات کسب‌شده‌ی کاربر، در ساعت ۰۰:۰۱ بامداد روز بعد به حساب وی وارد خواهد شد. تا پیش از این امتیاز دعوت‌شدگان به‌صورت آنی وارد حساب می‌شد.

پاسخ دو پرسش که به اشتباه در دیتابیس وارد شده بود اصلاح شد و امتیاز مربوطه نیز به حساب کاربرانی که پاسخ صحیح داده بودند، اضافه می‌شود.

همین حالا در مسابقه شرکت کنید.



تبلیغات

رژیم غذایی مورد تاکید متخصصان برای مقابله با آنفلوآنزا

تاریخ انتشار : 20 / 09 / 1394
رژیم غذایی مورد تاکید متخصصان برای مقابله با آنفلوآنزا
مجله اينترنتي پرستو

یکی از راههای مقابله با آنفلوآنزای خوکی تقويت سيستم ايمني بدن است

 

اين روزها شيوع آنفلوانزا در برخي از استان‌هاي كشور سبب فوت چند تن از هموطنان‌مان شده و عده‌اي ديگر را خانه‌نشين و بيمار كرده است. البته در كرمان مدارس را هم به تعطيلي كشاند. متخصصان تغذيه معتقد هستند كه يكي از اساسي‌ترين راه‌هاي مقابله با بيماري آنفلوانزا آن است كه مردم با تغذيه مناسب، سيستم ايمني خود را تقويت و بدين ترتيب از خود در مقابل اين بيماري محافظت بيشتري كنند.

 

تقويت سيستم ايمني بدن مي‌تواند انسان را در برابر تمام عوامل بيماري‌زا محافظت و به مقابله با ويروس‌ها و آلاينده‌هاي محيطي كمك كند.
براي تقويت سيستم ايمني خود، مواد غذايي حاوي ويتامين ث مصرف كنند چرا كه نقش اين ويتامين در تقویت سیستم دفاعی بدن مؤثر شناخته شده است. مصرف مواد خوراكي حاوي ويتامين ث، توليد آنتي‌بادي سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند.

 

ویتامین ث برای ایجاد مقاومت در برابر عفونت، افزایش جذب کلسیم، منگنز و آهن در بدن حیاتی است. این ویتامین در سبزیجات و ميوه‌هايي مانند جعفری، بروکلی، فلفل سبز، توت فرنگی، پرتقال، طالبی، کیوی، آب لیمو، گل کلم، کلم پیچ وجود دارد.

 

اين روزها مردم بيشتر انواع مركبات شامل پرتقال، ليموشيرين، ليموترش و گريپ فروت را مصرف مي‌كنند. البته خرمالو هم كه ميوه فصل است فراموش نشود. مردم اين روزها لبنيات، بيشتر مصرف كنند به خصوص ماست و شير البته ترجيحا شير كم چرب. مصرف ماهي در چنين شرايطي مي‌تواند به تقويت سيستم ايمني بدن كمك كند.

 

مخلوط عدس با سيب زميني نيز بسيار مفيد است. مادران براي فرزندان خود اين روزها عدسي بپزند. نخود، لوبيا و سويا هم در سفره غذاي ايراني‌ها اين روزها بيشتر از قبل ديده شود. مردم آش و سوپ و به طور كلي غذاهاي آبكي بيشتر مصرف كنند.

 

نوشيدن آب و مايعات به‌ ميزان كافي مي‌تواند سيستم دفاعي بدن را تقويت كند چرا كه آب و مايعات مي‌توانند مواد سمي را از بدن دفع و خارج كنند و به تقويت عملكرد سلول‌ها كمك كنند.


براي اينكه سيستم ايمني بدن خود را تقويت كنید شب‌ها به موقع و زودتر بخوابید. خواب مناسب، سبب سازندگي و ترميم سلول‌هاي از بين رفته بدن مي‌شود و به عمل سم زدايي در بدن كمك مي‌كند. هرچه افراد ديرتر بخوابند فعاليت‌هاي حيات بخش بدن كامل انجام نمي‌شود و بدن مستعد بيماري مي‌شود. اين روزها بيشتر بر رعايت غذاي متناسب، متعادل، متنوع و سرشار از انواع ويتامين‌ها تاكيد داشته باشند.

 

مردم مصرف انار و كيوي را در اين روزها فراموش نكنند چرا كه انار، آنتي اكسيدان دارد و كيوي هم سرشار از ويتامين ث است. مردم مركبات و سبزيجات رنگي مثل انواع فلفل‌هاي رنگي را بيشتر مصرف كنند.

 

افراد براي تقويت سيستم ايمني بدن خود، مواد مغذي و خوراكي‌هايي همچون تخم‌مرغ، سويا، خشكبار، غذاهاي دريايي و گوشت كه حاوي پروتئين هستند مصرف كنند تا خود را در برابر بيماري‌ها محافظت كنند.

 

پیشگیری از آنفلونزا, درمان آنفلوآنزای خوکی

مصرف ویتامین ث باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مفید می باشد

 

برای تقویت سیستم ایمنی بدن این آبمیوه ها را بخورید
دستورالعمل های ساده، سریع و خوشمزه ای برای نحوه مصرف آب انواع میوه ها و سبزیجات برای مبارزه با بیماری های زمستانی وجود دارد:

 

آب هویج: هویج منبع بزرگ از بتا کاروتن و ویتامین آ است. ویتامین آ نقش اساسی در تنظیم سیستم ایمنی بدن ایفا می کند و به بدن برای مبارزه با عفونت و و حفظ سلول هایTکمک می کند. این سلول ها به گروهی از گلبول‌ های سفید خونی که به عنوان لنفوسیت ‌ها شناخته می‌ شوند متعلق است و نقش اصلی و مرکزی را در ایمنی سلولی ایفا می‌ کند. ویتامین آ به افزایش فعالیت سلول های سفید خون برای دفاع بدن کمک می کند.

 

آب پرتقال و گریپ فروت: در کل آب مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین ث است. ویتامین ث یک آنتی اکسیدان است و به مبارزه با رادیکال های آزاد می رود. ویتامین ث به تولید گلبول های سفید خون و آنتی بادی و در نهایت مقابله با مهاجمان خارجی کمک می کند. کمبود ویتامین ث می تواند منجر به تاخیر در بهبود زخم، ناتوانی در مبارزه با عفونت و اختلال در پاسخ ایمنی شود.

 

آب کلم: کلم نه تنها یک سبزی بسیار خوشمزه و همه کاره است، بلکه سرشار از ویتامین های متعدد، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ... محسوب می شود. کلم منبع بزرگ ویتامین آ، ث، منیزیوم، ویتامین ب 6، مس و آهن است. مصرف کلم همراه با چغندر که منبع خوبی از فولات و ویتامین ها است، ضروری به نظر می رسد.

 

آب گوجه فرنگی: منبع بسیار خوبی از ویتامین ث و ویتامین آ است که هر دو برای سلامت سیستم ایمنی بدن مفیدند.

 

ترکیب آب توت فرنگی و کیوی: سرشار از ویتامین ث است و به همراه نعناع که منبع خوبی از فولات، ویتامین آ، منیزیم و روی محسوب می شود، برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. گفتنی است منیزیم ناکافی منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن و قرار گیری در معرض عفونت می شود.

 

آب کدو تنبل: منبع خوبی از ویتامین آ، ویتامین ب 6 و ویتامین ای به همراه روی است. روی در تولید سلول های سفید خون و آنتی بادی به منظور مبارزه با عفونت مفید است.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

منابع: hamshahrionline.ir

iec.behdasht.gov.ir 


اگر از این مطلب خوشتون اومده باشه میتونید برای بهتر شدن مطالب و همچنین پیشرفت و پایداری این مجله در آن سهیم باشید
شما فقط با پرداخت 2000 تومن میتونید در هزینه های این مجله شریک شوید

ارسال نظر براي اين مطلب

نظرات شما باعث دلگرمی ما و بهتر شدن مطالب سایت می شود
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

تبلیغات

جهت سفارش کلیک کنید

به گروه تلگرام سایت ما بپیوندید به کانال تلگرام سایت ما بپیوندید