کاخ سفید: سقوط احتمالی باخموت مسیر جنگ را تغییر نمی‌دهد

آخرین مطالب

تبلیغات

وبمستران هوشمند

کاخ سفید: سقوط احتمالی باخموت مسیر جنگ را تغییر نمی‌دهد

کاخ
جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت: سقوط احتمالی شهر باخموت اوکراین مسیر جنگ را تغییر نمی‌دهد 

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراین، کربی اظهار کرد: روسیه اخیراً در منطقه اطراف شهر باخموت در استان دونتسک اوکراین پیشرفت‌هایی داشته اما تصرف احتمالی این شهر بر روند جنگ تأثیری نخواهد گذاشت.

 

وی در عین حال خاطرنشان کرد: نیروهای روسی در چند روز گذشته در حمله به باخموت پیشرفت تدریجی داشته‌اند.

 

کربی افزود: هنوز مشخص نیست که آیا نیروهای روسی می‌توانند این شهر را تصرف کنند یا خیر.

 

پیش از این، سازمان اطلاعات دفاعی انگلیس نیز از پیشروی نیروهای روسی در منطقه اطراف باخموت خبر داده و اعلام کرده بود: نیروهای گروه واگنر پس از چند کیلومتر پیشروی به سمت غرب، موفق شدند کنترل بزرگراه M-۰۳ منتهی به شهر باخموت را تصرف کنند.

 

به گزارش ایرنا، نیروهای روسیه چندین ماه است که در شرق باخموت، با حملات بی‌امان و موج یورش پیاده‌نظام به سبک جنگ جهانی اول، تلفاتی را از نیروهای خسته اوکراین می‌گیرند.

تنها در چند کیلومتری شمال باخموت، سربازان اوکراین پس از هفته‌ها حمله توسط نیروهای روسیه مجبور شدند از شهر معدن نمک سولدار به غرب و جنوب عقب‌نشینی کنند.

 

نیروهای اوکراین بار دیگر در جبهه شمالی باخموت که تلاش کردند با انجام ضد حمله در منطقه خارکف، (نقطه‌ای که کارشناسان نظامی از آنجا به عنوان جبهه «سواتو-کرمینا» یاد می‌کنند) اطراف آن را بازپس گیرند اما با تشدید حملات نیروهای روسیه، زمینگیر شدند.

 

یکی از فرماندهان اوکراینی که در داخل باخموت مستقر است، گفت: وضعیت بسیار متشنج و دشوار است و حمله فعلی روسیه بزرگ‌ترین حمله‌ای است که او و نیروهای تحت امرش تا به حال تجربه کرده‌اند.

 

به گفته این فرمانده، نیروهای اوکراین در داخل شهر باخموت برای «دفاع سنگین» در مقابل حمله نیروهای روسیه از سمت شمال و شرق این شهر آماده می‌شوند.


پیامک تبلیغاتی

تبلیغات متنی


تعداد بازديد : 1630
اطلاعات بیشتر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش