واشنگتن پست: حجاج در صحرای منا مانند دومینو به زمین می افتادند

آخرین مطالب

تبلیغات

وبمستران هوشمند

واشنگتن پست: حجاج در صحرای منا مانند دومینو به زمین می افتادند

واشنگتن
حادثه مرگبار روز پنج شنبه در شهر مکه سوالاتی درباره توانایی عربستان سعودی در مدیریت کردن مراسم سالانه حج ایجاد کرده است.

واشنگتن پست نوشت: حادثه مرگبار روز پنج شنبه در شهر مکه سوالاتی درباره توانایی عربستان سعودی در مدیریت کردن مراسم سالانه حج ایجاد کرده است.

به گزارش تیک ،‌ این روزنامه افزود: بیش از هفتصد زائر مسلمان بر اثر ازدحام در مکه مکرمه جان باختند ، فاجعه ای که سوالاتی درباره توانایی عربستان در مدیریت کردن و تامین امنیت میلیون ها زائر که هر ساله به این کشور سفر می کنند ، ایجاد کرده است.آمار هفتصد و هفده نفری که به گفته مقامات سعودی ممکن است افزایش یابد ، مرگبارترین حادثه مراسم سالانه حج را در بیست و پنج سال گذشته رقم زده است.یکی از بازماندگان می گوید مردم «مثل دومینو» به زمین می افتادند.

عربستان سعودی الان که دسترسی به مکه برای طبقه متوسط آسان تر شده ،‌با شمار فرآینده مسافران روبرو شده است.سفر حدود دو میلیون نفر از نقاط مختلف دنیا همچنین نگرانی هایی در خصوص احتمال شیوع بیماری های واگیردار ایجاد کرده است.بر هر مسلمان واجب است در صورت تمکن مالی و سلامت جسمی دستکم یک بار حج به جا آورد.

حوادث مربوط به ازدحام در سالهای اخیر به ندرت اتفاق افتاده است چرا که مقامات سعودی پروژه های زیادی برای تسهیل رفت و آمد زائران شروع کرده اند اما حادثه روز پنج شنبه احتمالاً باعث می شود مسئولان برای به اجرا گذاشتن تدابیر بیشتر امنیتی و کنترل جمعیت تحت فشار قرار بگیرند.

برغم تلاش ها ، کشورهایی که تعداد زیادی زائر می فرستند ، در خصوص اقدامات ایمنی ابراز نگرانی کرده اند.مقامات سعودی عامل این حادثه را افزایش ناگهانی تعداد زائران در دو مسیر عنوان می کنند و می گویند ، اکثر قربانیان زمان اختصاص یافته برای گروههای خود را نادیده گرفته اند.

در ادامه مقاله واشنگتن پست آمده است: اولین اتهامات در خصوص ناکامی عربستان سعودی از سوی رقیب اصلی منطقه ای اش یعنی ایران مطرح شد.سعید اوحدی رئیس سازمان حج وزیارت ایران در تلویزیون این کشور گفت که مقامات سعودی باید پاسخگو باشند.

اما ژنرال منصور الترکی سخنگوی وزارت کشور عربستان در یک کنفرانس خبری گفت که نباید بر اساس یک حادثه درباره مسئولان قضاوت شود.

 

 اخبار بین الملل  - تیک   


پیامک تبلیغاتی

تبلیغات متنی


تعداد بازديد : 779
اطلاعات بیشتر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش