تشریح عملکرد صداوسیما در فاجعه منا

آخرین مطالب

تبلیغات

وبمستران هوشمند

تشریح عملکرد صداوسیما در فاجعه منا

تشریح
مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف باهدف آرامش‌بخشی در سطح جامعه را از عمده محورهای مورد تاکید رسانه ملی در فاجعه منا برشمرد.

داوود نعمتی انارکی در گفت‌وگو با ایسنا همچنین خنثی سازی جریان دروغ رسانه‌های وابسته به عربستان در خصوص فاجعه منا را از دیگر رویکردهای صداوسیما در پرداختن به این حادثه برشمرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما درباره عملکرد این رسانه در قبال فاجعه منا توضیح داد: به محض انتشار این خبر تمام بخش‌های خبری صداوسیما و خصوصا شبکه خبر جدیدترین اخبار این فاجعه را به اطلاع مردم رساندند.

 

رادیو هم خیلی خوب به این موضوع پرداخت و تلاش کرد ضمن انتشار اخبار دقیق به واکاوی دلایل این فاجعه بپردازد.

او اطلاع‌رسانی دقیق درباره درگذشتگان و مفقودان این فاجعه و ارتباط مستقیم با مسئولان حج و زیارت در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی را از دیگر محورهای مورد تاکید رسانه ملی برشمرد.

دکتر نعمتی به عملکرد بخش‌های برون مرزی سازمان صداوسیما هم اشاره کرد و گفت: شبکه‌های العالم و پرس تی‌وی تلاش کردند با پرداختن به موضوع، اخبار واقعی این حادثه را منتشر کنند.

 

این اتفاق در حالی رخ داد که برخی رسانه‌های غربی و عربی بنگاه‌های خبری وابسته به آل سعود، تلاش کردند که مقصر اصلی این فاجعه را خود زائران بیت‌الله الحرام معرفی کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما به ایسنا گفت: شبکه‌های ما تلاش کردند اخبار واقعی فاجعه منا را انتشار دهند و به نوعی رسانه ملی وظیفه خنثی‌سازی جریان دروغ رسانه‌ای رسانه‌های عربستان را برعهده داشت.

او گفت: رسانه‌های وابسته به آل سعود در این فاجعه تلاش کردند به نوعی بی‌کفایتی دولت عربستان که عامل اصلی بروز این فاجعه بود را به حاشیه ببرند اما رسانه‌ ملی با پخش تصاویر واقعی از حادثه منا توانست ابعاد واقعی این موضوع را برای مخاطبان واکاوی کرده و به تصویر بکشد.

نعمتی انارکی خاطرنشان کرد: در اتفاقاتی از این دست یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها اطلاع رسانی دقیق نسبت به آن رویداد است.

 

حادثه منا فاجعه‌ای دردناک است که وقتی دقیق آن را بررسی می‌کنید می‌بینید که بی‌توجهی دولتی مثل عربستان در به وجود آمدن آن بسیار تاثیرگذار بوده است.

 

بر این اساس رسانه‌ها باید از این منظر، دقیق و شفاف موضوع را موشکافی کرده و عوامل به وجود آمدن این حادثه را به مخاطبان نشان دهند.

این مدرس دانشگاه در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرد: رسانه ملی بحث اطلاع‌رسانی را در فاجعه منا به جد دنبال کرد و از همان دقایق اولیه بروز این فاجعه سعی کرد اطلاع‌رسانی دقیقی نسبت به این رویداد تلخ برای مخاطبانش داشته باشدو با پخش ویژه برنامه های مختلف با بازماندگان این حادثه ناگوار همدردی کند.

 

بخصوص بعد از تاکید مقام معظم رهبری که در پیامشان بر خبر رسانی دقیق در این رویداد تاکید کرده بودند، سازمان صداوسیما تلاش می کند با ارتباط لحظه به لحظه با خبرنگاران و شاهدان فاجعه ، ابعاد دقیق حادثه را بررسی و منتشر کند.

او در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایسنا درباره نقش آرامش بخشی رسانه‌ها در کنار اطلاع‌رسانی دقیق توضیح داد: حادثه منا رویداد بسیار دردناک و فاجعه‌آمیزی بود و رسانه ملی تا کنون به خوبی توانست در کنار اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع و سریع نسبت به رویداد، وجه انتقال آرامش‌ به جامعه را نیز مد نظر قرار دهد.

 

با توجه به اینکه این فاجعه در دو روز تعطیلی در کشور اتفاق افتاد، شبکه‌های رادیو و تلویزیونی در کنار خبرگزاری‌ها، اطلاع‌رسانی دقیق و همچنین حفظ فضای آرامش بخشی در جامعه را مد نظر قرار دادند.

 

این اطلاع رسانی دقیق توانست با جلوگیری از گسترش شایعه در سطح جامعه از التهاب و نگرانی خانواده های زائران بیت الله الحرام بکاهد.

نعمتی در پایان تاکید کرد: این رویکرد طی روزهای آینده در شبکه‌های رادیو و تلویزیونی ادامه دارد، ضمن اینکه باید ابعاد دقیق قضیه و علل این فاجعه موشکافی شود. 

اخبار اجتماعی - ایسنا


پیامک تبلیغاتی

تبلیغات متنی


تعداد بازديد : 673
اطلاعات بیشتر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب

کد امنیتی رفرش